تاریخچه و ویژگی‌های محصولات و فندک لامبورگینی

برای اغلب ما کلمه‌ی «لامبورگینی» بیش از آن‌که یادآور خرید فندک باشد یادآور خودروی لامبورگینی (Lamborghini) است اما همه می‌دانیم که شاخصه‌های اصلی و هدف‌گذاری‌های محتواییِ بِرند بزرگی مانند لامبورگینی؛ برای تمامی محصولات مختلف آن نیز کم‌وبیش طراحی و اجرا می‌شوند.

از جمله خصوصیات همیشگی برند لامبورگینی، بلندپروازی، نوآوری و برتری‌طلبی آن است.

در ذات تک‌تک کالاهای مختلف این بِرند و از‌جمله در فندک لامبورگینی نیز شما این موارد را به‌راحتی مشاهده و احساس می‌کنید.

لامبورگینی با تمامی محصولات خود از اتومبیل گرفته تا فندک؛ عاشق شگفت‌زده کردن انسان‌هاست!

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار قابل‌توجه این برند، اهمیت بسیار زیای است که به زیبایی و شیک بودنِ محصولات خود می‌دهد. امروزه لامبورگینی برندی افسانه‌ای است که در تمامی نقاط جهان دست‌کم از دهه‌ی شصت میلادی تاکنون، با چهار نسل از جوانانی که دوست داشتند و دارند که خود را در محاصره‌ی اشیاء و وسایل شیک و زیبا ببینند؛ همراه بوده و هست.

یک لامبورگینی همیشه یک لامبورگینی است و هیچ برند دیگری؛ هرچقدر هم گران‌تر از آن باشد باز نمی‌تواند جای آن را پر کند. این حسی است که با داشتن یک فندک لامبورگینی هم متوجه آن خواهیم شد!

لامبورگینی فقط در مسابقات اتومبیل‌رانی اول نمی‌شود بلکه هر محصولِ این بِرند جهانی، در جلب‌توجه و برگرداندنِ سر هر انسان بی‌تفاوتی نیز؛ همیشه اول است!

تاریخچه‌ی بِرند لامبورگینی:

در مورد کشور سازنده‌ی فندک لامبورگینی که ایتالیا است می‌توان به جرأت گفت که این کشور بعد از جنگ جهانی دوم درزمینه‌ی زیبایی، مد و اکسسواری؛ همیشه جزو سه کشور برتر جهان بوده است. این ویژگی هنوز هم از خودروهای «لامبورگینی» گرفته تا اکسسواری‌هایِ مختلفش و ازجمله در فندک لامبورگینی نیز کاملاً قابل‌مشاهده است؛ به همین دلیل، شما در مورد فندک لامبورگینی با یک محصول نفیس از یک‌سو و با یک بِرند جهانی از سوی دیگر؛ روبرو هستید.

بنیان‌گذار این بِرند، «فورچیو لامبورگینی» (Ferruccio Lamborghini)؛ یک مکانیک برجسته و صنعت‌گری بزرگ بود که ابتدا از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۳ به ساخت و تولید تراکتوری به همین نام پرداخت پرداخت.

روایات متفاوتی در مورد علت علاقه‌مند شدن او به اتومبیل‌سازی وجود دارد که معروف‌ترینِ آن‌ها بحث او با رئیس کارخانه‌ی اتومبیل‌سازی «فِراری» به نام «اِنزو فِراری»  (ENZO FERRARI)  و نیز متوجه شدن او به توانایی خودش در مورد تولید قطعات خودرو به قیمتی بسیار ارزان‌تر ازآنچه کمپانی فِراری تولید می‌کرد؛ است. لامبورگینی با ابداعات و نوآوری‌های خود به‌سرعت تبدیل به برندی جهانی شد.

فورچینو لامبورگینی ۱۹۶۳

و اما در مورد فندک و سایر کالاهایی که تحت عنوان «لامبورگینی» تولید می‌شوند؛ باید به وارثِ فورچیو لامبورگینی به نام «تونینو لامبورگینی» (Tonino Lamborghini) اشاره کرد که در اوایل دهه‌ی ۸۰ میلادی شرکتی به همین نام را تأسیس کرد.

تونینو لامبورگینی متولد ۱۹۴۷ میلادی است. وی در رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه بولونیا در ایتالیا فارغ‌التحصیل شد و مدتی نیز به خاطر مدل‌های سه‌گانه‌ای که از خودروی لامبورگینی ارائه داده بود؛ در دانشگاه مهندسی مکانیک «نیویورک» به‌عنوان استاد افتخاری تدریس کرد. وی عناوین اقتصادی و اجتماعی متعدد دیگری را نیز کسب کرده است.

هدف و چشم‌انداز شرکت تونینو لامبورگینی چنین ذکر شده است:

هدف این شرکت، تولید کالاهای نمونه و کم‌نظیر با الهام از هنر و صنعت ایتالیا و انتقال روح هنر و صنعت ایتالیا به تمامی دنیا است.

مرکز این شرکت در کشور ایتالیا و در حومه‌ی شهر «بولونیا» (Bologna) واقع در ویلایی است که متعلق به عهد رنسانس است.

در حال‌حاضر، شرکت خودروسازی لامبورگینی توسط فولکس‌واگن خریداری و در زیرمجموعه‌ی خودروی «آئودی» فعالیت می‌کند وشرکت تونینو لامبورگینی به صورت مستقل در سطحی جهانی مشغول تولید کالاهایی برگزیده، لوکس و پیشرفته در زمینه‌های: تلفن همراه- ساعت- فندک- عینک- ادکلن- مبل- لباس و وسایل ورزشی است. هم‌چنین این شرکت در طول بیش از ۳۰ سال فعالیت خود دارای بوتیک‌های فوق‌العاده شیک و هتل‌های پنج ستاره و تعدادی سالن و رستوران در سطح جهان است.

جمله‌ی مشهوری از صاحب این شرکت یعنی تونینو لامبورگینی وجود دارد که می‌گوید: «زندگانی به سبْکِ Made in Italy!»

این شرکت در طراحی تمامی کالاهای متنوعی که تولید می‌کند؛ از میراث غنی و تحصیلات و خلاقیت بالای مالک و تیم متبحر خود از طریق الهام گرفتن از طرح مدل‌های مختلف خودروی لامبورگینی و اجرای شکل ظاهری آن طرح‌ها در کالاهای خود پیروی می‌کند. شعار این شرکت، نوآوریِ ایتالیایی، افسانه‌ای بودن، قوی و ابدی شدن است.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت کیفیت بالای تمامی محصولات این شرکت به‌رغم تنوع  زیاد محصولات تولیدشده توسط آن است.

 

ویژگی‌های فندک لامبورگینی:

درزمینه‌ی فندک لامبورگینی می‌توان به این نکته‌های مهم اشاره کرد:

  • فندک لامبورگینی دقیقاً مانند اتومبیل لامبورگینی حالت اسپرت و جسورانه و بیش‌تر جوان‌پسند و نیز بسیار متشخص دارد.
  • طرح‌های به‌کاررفته در این فندک از یک طرح عمیق و ریشه‌دار سرچشمه می‌گیرند به همین دلیل کافی است که شخص به چند مدل از فندک‌های لامبورگینی با دقت نگاه کند تا بتواند ازآن‌پس مدل‌های دیگر این فندک را از شکل ظاهری‌شان در بین ده‌ها فندک تشخیص دهد!
  • در تنوع و زیبایی رنگ و داشتن طرح‌های مدرن؛ این فندک به‌یقین کم رقیب و در بعضی مدل‌های آن، بی‌رقیب است. برخی از طرح‌های این فندک از روی طرح مدل‌های مختلف خودروی لامبورگینی اقتباس می‌شوند. بدنه‌های سه‌بعدی، فلز ضد خش، خوش‌دستی و خوش‌فرم بودن از ویژگی‌های این فندک است
  • سیستم فنی این فندک بسیار مدرن بوده و نوع احتراق آن اغلب الکتریکی است.
  • کمپانی مذکور، بسته‌بندی‌های بسیار زیبایی را برای فندک‌های تولیدی خود عرضه می‌کند و گاهی نیز یک بسته‌بندی اضافی را به‌عنوان هدیه برای مشتریان در نظر می‌گیرد.
  • اکثر فندک‌های لامبورگینی، گازی با قابلیت شارژ مجدد و نیز ضد باد «Windproof» هستند.
  • شعله‌ی این فندک، به‌خصوص در برخی از مدل‌های آن شکل خاص خود را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 شانس خود را امتحان کنید!

  • گردونه را بچرخان و شانس خود را امتحان کن
  • یک ایمیل در هر روز
  • تقلب نکنید
شانس خود را امتحان کنید
دیگر نشان نده
بعدا یادآوری کن
نه ممنون